Sjukstuga...

Japp, lilla H är fortfarande hemma från dagis.
Usch, över en vecka nu. Vi bytte denna veckan så mannen är hemma o jag får jobba.
Ev byter vi tillbaka imorgon.

Det var dom eländiga små öronen som började krångla redan vid jul. Denna gången skulle vi vara duktiga och hålla efter infektionen med alvedon och nässpray. Funkade, men inte hela vägen tydligen.
40 graders feber hela helgen, fortfarande feber i tisdags, besök på VC.
Då såg det onda örat helt anskrämligt ut på insidan, sänkan var jättedålig men ingen lunginflammation iaf.
JISSES!!

Så nu är det pencillin som gäller - ändå. Obs, vi är inte motståndare till pencillin. Men hon har redan gått på 4-5 kurer på 1 år så kan man slippa det så JA TACK.

Hur som helst, hon piggar på sig. Hostar som en tok dock. Natten till igår var vi vakna mellan 01-04... host host, kräkas kräkas.

Inatt byggde jag en slags utförsåkarbacke (lutningsmässigt sett) och bullade upp m kuddar runt om som en vagga på en sida. På andra sidan låg JAG som ett stort Himalaya och motade ev ifrånåkningar från backen/vaggan.
Resultat, lilla H har halvsuttit och sovit hela natten. Inte hostat mer än 5 gånger och lät helt normalt från luftrören.
Yeiey mej! Det innebär att jag med sovit!!

Så tur i oturen att jag INTE hade mitt pass igår - me so hade svimmat!!

I helgen som gick testade jag musik till styrkepasset för första gången. Jag blev verkligen supernöjd!! Det kommer att bli skitbra!! Nu väntar några pass med att få in alla övningar, räkna rätt och sen mixa passet!
Inga problem, det visar ju sig att jag har hela... 3 veckor på mig.... =/  *skakar*

=)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du skakar inför att leda passet? Det är inte NÅT mot hur jag känner inför att prova på det....Jag har inte sovit på flera veckor och då har jag ändå inte någon som hostar i min närhet...

Och Himalaya..det var ett nytt sätt att se på dig ;)

Krampyss

2012-01-25 @ 09:12:45
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Maria

Hallå babe!

Hoppas lilla H repar sig nu när hon fått sova lite bättre inatt. Mkt inovativt med din buggkonstruktion måste jag säga-det kanske kan vara en ny bana för dig?

Ser mkt fram emot passet också :)

många kramar till dig!!

2012-01-25 @ 10:56:03
URL: http://redefined2012.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0