allasvordomardukantänkadig-dagar...

Dra nåt gammalt över mig... Please, skynda er...

Söndagen bestod av mkt trevlig middags-dag hos svärfar. "alla var där" på lite försenat julfirande då typ alla utom vi jobbar inom vården. Lilla H snorar från det att vi kommer till vi åker. Tanken slår mig att hon kanske inte tål deras katt, eftersom det första hon gör är att borra ner sig i filten där den brukar sova. Tja, kanske - säger Mannen som också är allergisk. FÖR DET ÄR VÄL INTE FÖRKYLNING IGEN!!!
Jooodå, ingen allergi här inte. Snorar hela dagen och är hängig när vi hämtar på dagis.

Nys på natten och även någon stänk med feber. VAB igår.

Går omkring här o lullar och rensar bland papper. W T F, sonens skolresa är ju den veckan vi bokat resa. PANIK!!!
Ringer mannen som blir ngt upprörd. Vi har bokat lågprisflyg och vad kostar inte det att ändra. Ångest, panik, bedrövelser och annat. Kollar med sonen i ett desperat försök (som om det skulle funkat) att stämma av läget inför resan o kolla om han verkligen MÅSTE till Liseberg... (elakt, vedervärdigt och dumt, jag vet). Jodå, han vill på skolresa. Ringer flygbolaget.
Ärligt, det låter inte positivt när någon säger 2400:- ens på hurtig norska. Nu får du gärna tänka på alla svordomar du kan - det gjorde jag.

Tänker man efter (vilket jag också gjorde) inser man att det är billagare att åka den bestämda veckan och låta sonen vara hos sin pappa och åka på skolresa än att boka om. Men vi vill ju åka allihop.
Så nu väntar jag på att skolan ska höra av sig så han får ledigt den här nya veckan istället...

Vi beslutade att lägga det är till klantkontot och vara mer observanta på skolans veckobrev i fortsättningen.

Ny natt, ny hosta, ny feber så jag är hemma idag igen.

Dagen börjar med att Mannen ska lite gulligt pussa mig hej-då i morse. Jag halvsover fortfarande och sträcker på mig i EXAKT samma sekund. Varpå jag knockar honom i ögat med min armbåge. Gullegull på dig - typ.

En timme senare vaknar lilla H och vi stiger upp. Hon börjar med en hostattack när vi ätit så frukosten kommer upp. Något fortare än den kom in. Nåväl, lite välling en stund senare och vi är på banan.
Sätter mig o sorterar upp all tvätt jag körde igår. Lilla H vill hjälpa till. Det får hon.
Bär in sina kläder i tvättstugan och då hör jag ett brak, ett skrik och möter henne med fingret rätt upp i luften helt knallrött. (yeeiiyyyyee)

Spolar kallt vatten och försöker få blodet att sluta rinna. Går inte. Ser att hon dels skavt av massor av skinn på en bit, fått ett snitt utefter sista leden OCH dragit bort skinn på resten av fingret. Läs: DET BLÖDER.
Då ringer telefonen... svarar inte, hoppas det ska sluta ringa o får istället tag på Mannen.
Som givetvis inte fattar vad jag försöker säga utan hör vad jag menar. KOM HEM.
Så gör han och vi tittar, vänder och krånglar (inte lätt alls - tänk dig själv om du svider av lite hud...) och beslutar att vi plåstrar om, det är ytligt och det är ingen fara.

Nu sover lilla H, jag har gjort en dubbel extremt god kopp kaffe och jag säger bara BRING IT ON - YOU SHITTY LIFE AND OTUR - JAG TÅL DET!!!

När du läser detta så hoppas jag du tänker - tur det inte var jag. Det hade jag gjort..om det var jag..

=)

Kommentarer
Postat av: maria

Nenne babe, ta 1000 djupa andetag, drick ditt kaffe och sätt dig en stund.

För att citera Jan Johansen: imorgon är en annan dag!!

många kramar

M

2012-01-18 @ 15:38:55
URL: http://redefined2012.wordpresscom
Postat av: Jessica

Jahapp. Och när hade du tänkt sluta upp med sånt här??? herreminje. Ska du inte toka till något mer? Cykla omkull med spinningcykeln? Fastna i vinkelvolten? Fastna i virkningen?



Skickar en STOR jävla jättekram...!

2012-01-18 @ 15:39:35
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Nenne

Kan tillägga att nu är kl snart 21.15. Lilla H har precis spytt över hallgolvet uppe och vi väntar på nästa omgång pga hostan hon har.

Det är tre timmar, sen ÄR det en annan dag.

2012-01-18 @ 21:14:08
Postat av: maria d

meeen åååå hur är det nu då?

Saknar dig kompis.

kram<3

2012-01-23 @ 16:30:52
URL: http://redefined2012.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0