Fil.Kand ev Dr Magister...

..det är vad jag blir efter v8. I logistik.
När det är skollov krävs det galant planering in i minsta detalj. Och det handlar förstås om istider, träningspass och var bor alla lagkamrater? För när det är lov, då umgås man över skolgränserna! Det är givetvis helt fantastiskt att ha ett så stort umgänge redan innan 13-årsdagen. Och att inblandade föräldrar är supertrevliga höjer ju logistikarbetets glädje en smula.

Men eftersom jag är jag och vi är vi så nöjer vi oss inte med att agera lagbuss åt hockeykillarna.
Åh nej, vi ska även måla om hemma. Japp, nu ska det bli av.

Och hur gör man då för att få vuxentid i färgaffären till dessa mogna beslut (vilken nyans av vit är den bästa för oss)?? Jo, man lunchdejtar bland färgprover och tapetkataloger. Allt för att Lilla H inte ska förändra beslutsprocessen i negativ riktning med gnäll och galna upptåg.

Resultatet blir grym planering, slalomåk mellan arbetsplatser, färgburkar och hockeyutrustning!

På fredag firar jag att lovet är slut och vi övergår till sk vardagsplanering igen!
Inget ont om loven alls - men det ställer höga krav på arbetande vuxna. Och ledig är inte någon idé att vara - det är ju bara själva skjutsandet som killarna vill åt!!! Det och lite färdig mat då och då, sen är livet topp!

Dax o köra...

=)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hrm.."vuxentid" i affären är väl kanske inte att rekommendera..? Kan bli jättepinsamt...

2012-02-21 @ 12:03:52
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Nenne

ok, då men jag menar vuxen tid. utan barn, inte stressa fram beslut. Bara vi.



Näfasen, den riktiga vuxentiden...den ja...

2012-02-21 @ 12:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0