Rubriker som rubrik..

Ok, om du börjat läsa här hos mig så märker du att jag dansar omkring bland alla möjliga ämnen.
Den här handlar inte om en sak. Utan alltid om det som rör sig i mina tankar. Saker som stör mig, saker som gör mig glad, saker jag funderar/har funderat länge på. Kanske är det fler som delar dessa med mig - kanske inte.

Hur som helst. RUBRIKER. Jag läser en kvällstidnings hemsida dagligen. Det man skriver mest om är dessa folk som frivilligt anmäler sig till TV-program och sen mår skitdåligt av inspelningen/övriga deltagare/produktionsteamet/slutresultatet som visas i TV.
Helt ärligt: SLUTA SKRIV OM DETTA. Dessa knasiga människor har ju valt att vara med. Sluta lipa - lixom.

Nu är det så att jag inte ser skiten på TV. Så varför ska jag uttala mig? Sant. Jag bara känner, ska du vara med i leken får du banne mig leken tåla.

Ta dessa multimiljonärer till artister som (säkerligen efter förra årets succé) bönade och bad att få vara med i Så mycket bättre. Det gnälls, det gnatas och det lipas offentligt. MEN SLUTA. Det är en vecka i ert liv som det kanske var lite jobbigt att få boende på lyxig gård på Gotland, sjunga lite (som ni älskar) för varandra, få luncher och middagar serverade och även betalt för "jobbet". HUR har man då mage att gnälla??
Dessutom, en jobbig nackdel är ju att dom säljer låtar och album som aldrig förr??

Nu byter jag nättidning. NU. Nu har jag gjort det.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Oh ni är så klok, kära Carinnjalover :) Som det här med så mycket bättre? Förra året ville inte "creddiga" artister vara med, för dom räknade med megafiasko. Sen när dom insåg vilken HIT det blev så ville alla var med. Och nu är det syyyynd om dom för det var så jobbigt att spela in? Nämen...yss va jobbigt. Jag tycker det är jobbigt att stiga upp 5.30 varje dag och pendla totalt 9 mil....Å inte fan är jag miljonär. Kanske måste ringa en kvällstidning om hur SYND det är om mig??

2011-11-15 @ 11:11:07
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: the chaffinch

jag är ju som ni vet en p3 tjej och lyssnade i vanlig orndnig för ngn vecka sen på morgonpasset. just då var noor med istället för hanna. jag gillar noor (och hanna med men ändå). de pratade om hur förjävligt det var när svaga människor i en svag stund blir riktigt riktigt blåsta av reklam som är riktade till dem personligen.. typ "BÄSTA ANNA.. vi har ett KANON erbjudande till DIG" och vips är de blåsta på 100 lax för de har fått ett horoskop istället. hur förjävligt är inte detta sa någon.. (minns inte vem), det borde FÖRBJUDAS. horoskop får man ju GRATIS i kvällstidningarna hela tiden. då sa noor ngt ovanligt klokt : jag tycker det är kvällstidningarna som borde förbjudas-det är JU VÄRRE-90% av befolkningen blir blåsta på 15 spänn (eller vad det kostar) DAGLIGEN med bara en massa hittepånyheter blandade med gårdagens nyheter.



visst är det så? jag bojkottar numera kvällstidningen emellanåt och köper istället en hederlig hänt extra!

2011-11-15 @ 13:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0